Makro-Planar T* 2/100 ZF
- The Super Selective Tele Macro
- with Unique Image Quality
- Thefirst photo lens with ARRI/ZEISS Master Prime optics from Hollywood’smovie industry, enabling exceptionally selective focusing
- Far superior in optical performance, even wide open, from infinity to the close-focus limit at half life size
- Optical system of fantastic performance and longlife full metal precision mechanics.
100mm 마크로 렌즈. ARRI는 영화제작등에 사용되는 무비 카메라의 브랜드명이다. ARRI/ZEISS Master Prime optics 이 적용되어 정확한 포커싱이 가능하며, 1:2 매크로 촬영이 가능한 듯.
Makro-Planar T* 2/50 ZF
- The Speed Macro
- Fastest 50 mm macro lens for the 24 x 36 full frame
- Very high image quality over the entire focusing range from infinity to the close-focus limit at half life-size
- Optical system with “floating element” and longlife full metal precision mechanics.
Distagon T* 2/35 ZF
- The Versatile Reporter
- Newly computed fast reporter lens with moderate wide-angle coverage
- High optical performance available across the frame throughout the focusing range
- Long-life all-metal barrel of very high precision
Distagon T* 2,8/25 ZF
- The Powerful All-round Wide-Angle Lens
- Superiorwide-angle performance combined with extreme close-up potential: a MOD(minimum object distance) of only 6 cm from the front element!
- Impressive sharpness; clearly beyond even the best color films available today
- Long-life all-metal barrel of very high precision
음... 전에도 이 렌즈에 대해 이야기가 나온 적이 있었나? 25mm라는 특이한 화각을 가진 렌즈. 보통 24 혹은 28mm를 가지는 데 25mm라니. 광각이며 역시 2.8의 최대 개방 조리개 값을 가진 빠른 렌즈이다.
6cm(!) 근접 촬영이 가능하다고 한다. 니콘의 일반적인 광각렌즈들이 약 30~40cm의 근접촬영 거리를 가지고 있으며, 전설의 MF 28mm/2.8 렌즈도 30cm 안쪽이었던 걸 생각하면 대단한 일이 아닐 수 없다. 광각에서의 이정도 근접 촬영은 정말 매력적인 포인트일 듯.
출처 : Photodo
오오 드디어 35mm F2를 발표하는건가요. 안그래도 35mm가 필요한데 기다렸다 지르는게 나을지도..
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